Dela nyhet
Städuppdrag på lördag 10/5
5 maj, 21:59 5 kommentarer
På lördag är det dags för lagets städuppdrag i området kring Kvantum. Se området här - Städområde översikt, Städområde norra delen, Städområde södra delen
Till uppdraget behövs alla tillgängliga spelare (minst 18 st) och 2 st städledare. Spelarna får vanlig kallelse .
Det är viktigt att killarna ser denna insats lika viktig som vilken match eller träning som helst. Detta görs enbart för deras skull. För att så många som möjligt ska kunna vara med på allt roligt laget gör ihop.
Alla som inte var uppbokade av annat (match eller domare) är kallade till detta.
Dock finns det bara t-shirts till 18 stycken men det hindrar inte alla från att hjälpa till.
Städledarna som kallas till detta är en vuxen från Edion A och Elvin S familjer. Svara på detta inlägget så vi vet att ni sett inlägget. Kan ni inte får ni försöka få tag på någon som kan ta passet i ert ställe.
Alla ska genomgå en digital miljöutbildning innan uppdraget - Miljöutbildning
Samling 09.45 till höger om Kvantums entré. Där får ni t-shirts och handskar som alla ska ha på sig (även städledarna). Ni ska bli fotograferade inför detta innan ni ger er iväg och samlar skräp.
T-shirts och handskar samlas in efter uppdraget och tvättas för att sen lämnas in på Kvantum. Efter fotografering delas spelarna in i grupper om 2-3 personer.
- Varje grupp ska ha flera påsar (minst en påse per kategori skräp) - Sorteringsanvisning
- Icke brännbart
- Brännbart
- Miljöfarligt avfall
- Stort skräp sorteras i högar och placeras vid påsarna
- Pant (panten behåller vi själva)
- En grupp gör en skräpanalys. Allt skräp läggs i en påse och när den är full räknar ni innehållet enligt denna lista - Minnesanteckningar skräpanalys. När analysen är klar sorteras skräpet i rätt påsar.
- Räkna antalet
- Säckarna ska ställas på markerade platser på kartan (4 st). De ska knytas ihop ordentligt och ställas så de ej står i vägen. Ta foto på säckarna och direkt efter städningen mailas bilderna till asa.eriksson@hassleholm.se. Då samlar kommunen ihop säckarna åt oss.
- En städrapport ska fyllas i. Här ser ni vilka uppgifter som behöver besvaras - Städrapport
Om hela området hinner städas av inom utsatt tid kan området utvidgas till angränsade område. Uppdraget avslutas tidigast kl. 13 (under förutsättning att vårt tilldelade område är helt genomgånget).
Foto på Instagram.
Ta gärna foto under dagen vi kan lägga upp på lagets Instagram med hashtags #städasverige #klarafärdigastäda
Fototävling!
Välj ut de bästa fotona som vi även lägger till hashtags #städasverigefototävling2025 och #städasverigekvantum2025 så kan laget vinna dels 10 000 kr extra till laget och dels presentkort på Kvantum.
Extra plus är om vi får med lagkänsla eller något oväntat på fotona. Eller att den är rolig, snygg, dramatisk eller något annat bra.
Fotona kan skickas till 073-6795957 på WhatsUp så läggs de in på lagets Instagram. Dit skickas även städrapport och skräpanalys. Gör detta senast under dagen den 11/5.
För detta arbete får laget 6000 kr in till lagkassa. Inte så dumt :-) Extra roligt med detta är att det största delen utförs av killarna och inte oss föräldrar.
Nu håller vi tummarna för bra väder!!
Vid frågor kan ni höra av er till Anette på 073-679 59 57.
Kan någon av städledarna skriva ut kartor, städrapport och städanalys inför uppdraget är det enklast. Annars räcker det med skärmdumpar att ha i mobilen för att se området.
//Föräldragruppen
Kommentarer
Emma Sandberg 5 maj, 22:04
Yes, vi är med💪 och jag kan skriva ut det som behövs.
Edion Ahmeti 5 maj, 23:13
Ja vi är med ✌️
Anette Lind 6 maj, 10:45
Toppen 👍 😊 Är det ok att jag ger dem era kontaktuppgifter? Om det skulle vara något är det bra att de kan kontakta de som är på plats.
Emma Sandberg 6 maj, 10:49
Ja, det går bra!
Edion Ahmeti 6 maj, 20:18
Absolut,du kan uppge Fadils kontaktuppgifter eftersom han kommer att vara på plats.